Obserwatorzy

sobota, 30 marca 2013

Nasza Wielkanoc i prezenty:)

Nasza Wielkanoc w fotograficznym skrócie: dziś ostatnie przygotowania: dekoracje, ciasteczka, mazurki.....a nade wszystko radość, że tegoroczne Święta Wielkiej Nocy po raz pierwszy przeżywamy we czwórkę, z naszą już prawie czteromiesięczną Kaliną:)
Poniżej dekoracja w kuchni z ptaszkiem - prezentem od serdecznej koleżanki Oli:)





W holu pod sosrębem jak co roku wiszą wydmuszki  - bardzo lubię wszelkie wiszące dekoracje, czy to na patykach pod sufitem, czy na wiankach, czy w oknach




Jajeczka - kordonek ręczna robota pewnej zaprzyjaźnionej pani (babci Oli:)
Wiszą na oknach w salonie


 
Jutro ją zjemy:)


A przed domem w zimowych okolicznościach przyrody (ponoć w całej Polsce dziś słońce! U nas pochmurno, zimno i absolutnie biało) ....
powiesiłam na drzwiach wianek, który uplotłam z naszych gałązek modrzewia uprzednio pomalowanych białą farbą
Te wiszące jajeczka na gałązkach w otoczeniu wszechogarniającego śniegu wyglądają dosyć komicznie:)

Materiałowy zajączek też jest prezentem od Oli - cudnych mamy przyjaciół:)
Poniżej patchwork wykonany przez Atenę - kiedy go po raz pierwszy opublikowała na blogu piszczałam z zachwytu a będąc jeszcze w ciąży marzyłam, że jak tylko Kalina pojawi się na świecie dokonam zamówienia. I tak też się stało, przyszedł do mnie pięknie zapakowany z cudną poszewką prezentem wiązaną z tyłu na troczki. Aneto, DZIĘKUJĘ! Jestem nim zachwycona, myślę, że nasze Dziecię również:)

Wykończony od spodu mięciutkim materiałem



Wczoraj wieczorem piekłam jeszcze "ciasteczka w piegi" autorstwa Anny Starmach, której książkę polecałam w poprzednim poście. To kolejny świetny przepis - ciasto jak plastelina, idealnie się formuje, jeśli zamierzacie piec te ciasteczka z dziećmi polecam bardzo! Do tego kolorowe pastylki, gwarantuję, że będzie smacznie:)

Ciasteczka w piegi
(Anna Starmach, Pyszne 25, wyd. Znak 2013)
Składniki:
150g miękkiego masła
150g cukru
300g mąki
1 jajko
2 łyżeczki cukru waniliowego
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
100g kolorowych cukierków czekoladowych (typu lentilki)
Przygotowanie:
Wymieszaj mąkę wraz z sodą i cukrem waniliowym. Mikserem utrzyj miękkie masło z cukrem, dodaj jajko a potem stopniowo dodawaj mąkę.
Ciasto zwiń w przeźroczystą folię i włoż na 5 minut do zamrażarki.
Na blasze połóż papier do pieczenia. Z ciasta formuj małe kuleczki, ułóż je na blasze, każdą kulkę lekko spłaszcz i wciśnij w nią kilka kolorowych cukierków.
Piecz ok. 15 minut w temp. 180 stopni.
Wystudź na kratce.
W mniej niż 20 minut jak zapewnia autorka mamy przed sobą pyszne kolorowe ciasteczka:)
Pieczecie mazurki na Święta? Ja po raz pierwszy w tym roku, zawsze u nas tylko drożdżowe baby ale skusiłam się i jest - z powidłami porzeczkowymi, masą z mielonych migdałów i polewą z białej czekolady:)
Z radosnymi pozdrowieniami i życzeniami
Spokojnych i Rodzinnych Świąt Wielkiej Nocy!
Magda























61 komentarzy:

  1. Pięknie u Was, Tobie i całej Twojej rodzince życzę zdrowych i spokojnych Świąt:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudny świąteczny klimat u Was panuje:), zdrówka Wam wszystkim życzę i wesołego Alleluja!

    OdpowiedzUsuń
  3. Madziu! Cudnie u Was, jak zawsze:) Samych dobroci na Święta!
    Pozdrowienia nadmorskie - u nas też biało, zimno i mokro..

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkiego co najpiękniejsze na Święta Wielkanocy!

    OdpowiedzUsuń
  5. pieknosci narobilas,zycze wam wesolych swiat w czworke,ja Atena robi piekne rzeczy,pozdrawiam irena

    OdpowiedzUsuń
  6. Chciałabym złożyć Tobie
    serdeczne, słoneczne i gorące
    życzenia:
    niech to będzie dobry, owocny, rodzinny czas...

    Radosnych Świąt!
    :***

    Wspaniałe zdjęcia, przygotowania...mogłabym u Ciebie zamieszkać...;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudna świąteczna atmosfera w Waszym domciu-jak zawsze zresztą. Cudownych świat dla całej Waszej Czwóreczki :-))

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudownie u Ciebie i swiatecznie i rodzinnie :) Pozdrawiam. Dorota

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudownie ciepło u Ciebie, choć za oknem najprawdziwsza zima. :)
    Zdradź mi, proszę co to takiego w tych niebieskich pojemniczkach do wypieków? Bo bardzo intrygująco wygląda. ;)
    Wszystkiego dobrego na Święta (i nie tylko), pozdrawiam
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! To nasionka rzeżuchy:)

      Usuń
    2. :))) A ja już się szykowałam na jakieś słodkości np. z fig! A tu klops rzeżuszkowy! ;)
      Buziak

      Usuń
  10. Madziu pięknie!Bardzo podoba mi się stolik z dekoracjami na zewnątrz. Wesołych Świąt!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Madziu, jak zwykle zachwycam się Twoją Wielkanocą!Widać przywiązanie do tradycji i to lubię:-))
    Kalina jaka już duża!
    Samych radosnych chwil w te Święta życzę!

    OdpowiedzUsuń
  12. Najserdeczniejsze życzenia zdrowych,
    radosnych i spokojnych świąt Wielkiej Nocy,
    smacznego jajka, mokrego dyngusa,
    a także odpoczynku w rodzinnym gronie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kochana Madziu! Tobie i Twojej rodzince składam najserdeczniejsze życzenia Wielkanocne!!!
    Miałam dzwonić ale przy Kalince pewnie masz mniej czasu na przygotowania więc nie będę Ci zawracać głowy. Zadzwonię po świętach.
    Śliczna narzuta i piękne wszystko!!!
    Pozdrawiam!
    Iza

    OdpowiedzUsuń
  14. Byłam pewna, że zostawiłam życzenia świąteczne jak byłam tu pierwszy raz...
    A przypłynęłam do Ciebie Zielonym Czółnem...;)
    Piękne wnętrza...
    A zatem raz jeszcze...radosnych świąt przepełnionych ciepłem nie tylko rodzinnym...;)
    Pozdrawiam sąsiadkę...;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak zawsze u Ciebie pięknie,narzuta dla malutkiej piękna a Kalinka rośnie w oczach.Jeszcze raz życzę Wesołych Świąt.

    OdpowiedzUsuń
  16. Alez pieknie u Ciebie! Rozmarzylam sie patrzac na kominekk i ozdoby... Tylko sniegu chyba nie zazdroszcze (u nas za oknem nie lepiej - mokry i szary listopad...).

    Spokojnych i radosnych Swiat!

    OdpowiedzUsuń
  17. Tak cudnie u Ciebie... :)
    zapatrzyłam się jak zawsze :)

    dla Ciebie i Twojej Rodzinki na te święta życzę przede wszystkim prawdziwej radości ze Zmartwychwstania!! :)
    POZDRAWIAM
    :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Najserdeczniejsze życzenia zdrowych,radosnych i spokojnych świąt Wielkiej Nocy,smacznego jajka, mokrego dyngusa,a także odpoczynku w rodzinnym gronie.

    OdpowiedzUsuń
  19. To jajo na patyku w sosjerce jest bomba!
    Wesołych świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Madziu u Ciebie zawsze pięknie i smacznie:))
    Radosnych świąt dla waszej czwóreczki:)) Mnóstwa uśmiechów:)
    Buziaki ślę

    OdpowiedzUsuń
  21. och jakie u Was piękne dekoracje, zupełnie na przekór tej zimowej pogodzie za oknem. Fajne te błękitne jaja na gałązkach w wiadrze. Miałam zamiar ogołocić jakiś krzaczek i zrobić podobną dekorację, ale spadł śnieg i... wiadomo.
    wszystkiego dobrego na Święta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marto, te moje badylki są w tym wiadrze od Bożego Narodzenia, zmieniam tylko zawieszki choć się porządnie zastanawiam, czy aby bombki nie pasowały bardziej tej "wiosny":)
      pozdrowienia,

      Usuń
  22. Pięknie i rodzinnie !!!! A tym pledzikiem zachwycałam się jak tylko go zobaczyłam :)) Zdrowych i Spokojnych Świąt Madziulka dla całej Rodzinki !!

    OdpowiedzUsuń
  23. Pięknie...Zdrowych i szczęśliwych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  24. Wspaniale wyglada Twój dom :))

    Alleluja dziś śpiewamy,
    Bogu cześć i chwałę dajmy,
    Bo zmartwychwstał nasz Zbawiciel,
    Tego świata Odkupiciel.
    Zdrowia, radości i powodzenia
    To są najszczersze moje życzenia.

    OdpowiedzUsuń
  25. Świąteczne serdeczności...i aby do wiosny:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Wszystkiego dobrego, zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych. Przepiekne dekoracje. Wśród nich cała zima za oknem znika.+
    Lena

    OdpowiedzUsuń
  27. Wesołych Świąt Madziu dla Ciebie i Twojej rodzinki.Pozdrawiam
    Wiola

    OdpowiedzUsuń
  28. Dekoracje przepiekne, sliczne zdjecia,,Wesolych Swiat :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Kochana również życzę wesołych świąt.
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  30. Wszystkiego dobrego z okazji świąt. Asia

    OdpowiedzUsuń
  31. Madziu,słów brak...Pięknie u Ciebie tak,że aż dech zapiera! W każdym kąciku czuć świąteczną atmosferę i bije ciepło,któremu zupełnie nie jest w stanie zaszkodzić żadna zimowa zawierucha.
    Kochana,z całego serca życzę Tobie i całej Twojej rodzince Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  32. Wesołego Alleluja!!!

    OdpowiedzUsuń
  33. Radosnego i spokojnego czasu:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo pięknie u Ciebie :) Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  35. Przepieknie u Ciebie. Mozna tak sobie siedziec i podziwiac bez konca:-) Dziekuje ze podzielilas sie tak pieknymi widokami:-)Pozdrawiam cieplutko!!!!

    OdpowiedzUsuń
  36. Pięknie u Pani, śliczne dodatki i ozdóbki.
    Życzę zdrowych, pogodnych świąt dla Pani i Pani najbliższych, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  37. Dziękuję za wspaniałą dawkę inspiracji.
    Z przyjemnością patrzę i na mniamiste ciasta, jak i wnętrza i ozdoby.
    Pozdrawiam ciepło - by wiosna jak najprędzej się zjawiła.

    OdpowiedzUsuń
  38. Dziś przypadkiem trafiłam na Twój blog i nie mogę wyjść z zachwytu. Pięknie mieszkasz- zazdroszczę ;) Cudowne pomysły na dekoracje. Od dziś będę stałym gościem. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  39. ALeż u Ciebie jest przepięknie! Ten kominek zobaczyłam daaawno temu na Twoim blogu i zapomnieć go nie mogę ;) Śnieg nawet nie psuje widoku tak w środku ciepło i świątecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Jestem oczarowana... Tak tu PIĘKNIE, rodzinnie i nastrojowo! Zostaję na zawsze!!!

    OdpowiedzUsuń
  41. Czesc Magda.
    Przepieknie mialas udekorowany dom, to nic ze oknem snieg, bo u Ciebie pozytywne i wiosennie.
    Ciesze sie ze jestescie zadowolone z mojej pracy, wlozlam w nia cale serce, niech Kalinka dobrze sie bawi z myszkami.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  42. Pięknie, wielkanocnie i ciepło było w Waszym mieszkaniu! :) uwielbiam taki nastrój i klimat :)))

    aaa to dla Was Anetka szyła ten pledzik :>

    Ciepełko ślę :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Piękni ludzie, piękny dom, wnętrza, rzeczy. Wspaniały blog :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Piękne dekoracje. Pozdrawiam Kasia ze STarej Lady

    OdpowiedzUsuń
  45. u Ciebie jak zawsze ciepło, rodzinnie i nastrojowo, Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  46. witam miło mi że tu trafiłam. przecudna wielkanocna atmosfera:))

    OdpowiedzUsuń
  47. naprawdę kolorowo i wiosennie było u Ciebie na święta:) Widać sporo zapału włożonego w udekorowaniu mieszkanka:) Pozdrawiam wiosennie:)

    OdpowiedzUsuń
  48. Podziwiam Cię, jak na to wszystko znajdujesz czas?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ale powoli już na nic nie znajduję czasu o czym świadczy częstotliwość moich postów:(
      pozdrowienia,

      Usuń